close

【關於Tom

2016年才出道的英國男歌手,主要樂風是獨立鄉村,個人覺得他的暗黑特質非常吸引人(河河),最喜歡的歌是Fly away with me


Tom Walker - Heartland

Stick out your tongue, let me take your temperature

伸出舌頭 讓我量量你的體溫
If you ain't having no fun, must be something wrong with ya

如果你現在沒在盡興狂歡 那你肯定是有什麼問題
Let me take your fingerprints, pay your way and now you're in

在讓我採集你的指紋 給你鋪好路 現在你是我們的一份子了
And better seal your lips so that'll be the end of ya

而你的嘴巴最好乖乖閉上 所以你的人生差不多就到這了呢

Come and find your love at the heartland (heartland)

來吧到你的心臟地帶找回失去的愛
Ain't not them you're looking for

外面尋尋覓覓都不是你會需要的
You've had enough but you wanted more

你擁有的足夠了 卻總想要更多
Come and lose yourself at the heartland (heartland)

來到你的心臟地帶失去自我吧
You'll forget who you were before

你會遺忘你曾經的模樣
Give it up, you can have it all

鬆開雙手 你就能擁有全部
In the heartland

在你心中深處

Hand yourself in 'cause you're goddamn ready to

自首吧 因為你他媽早就準備好了
It's a happy ending, no one leaves it feeling blue

這是個歡樂結局呢 沒人是苦著臉離開的
Let's take a ride on the Ferris wheel

讓我們搭摩天輪去兜兜風
Short on cash, we can make a deal

沒錢嗎 我們可以來談個協議
We got everything you want

你想要什麼我都有
We can make your dreams come true

我可以讓你美夢成真

Come and find your love at the heartland (heartland)

來吧到你的心臟地帶找回失去的愛
Ain't not them you're looking for

外面尋尋覓覓都不會找到你所需要的
You've had enough but you wanted more

你擁有的足夠了 卻總想要更多
Come and lose yourself at the heartland (heartland)

來到你的心臟地帶失去自我吧
You'll forget who you were before

你會遺忘你曾經的模樣
Give it up, you can have it all in the heartland

在你內心深處 放開心 你就能擁有一切


TC Time

好啦抱歉拖稿拖那麼久XD

最近在爆炸期中

不過基於一位忠實讀者的抗議

跟自己沉睡已久的良心(我竟然有?)

還是把翻譯生出來了

而且為了表達我的歉意

會再送一篇我最近也很喜歡依樣是Tom的作品

Leave a light on的歌詞!!

.

回歸重點

這首歌用了一個很特別的意象

Heartland一般是指城市或是國家的核心商業區

但在這首歌裡面

比較像是一個人內心的意思

這首歌的歌詞一直讓我想到牧羊少年的奇幻旅程

很多東西都是這樣

踏破鐵鞋無覓處

我們用了很多方法

走過很多地方

甚至像歌詞裡描述的誤入歧途

最後才發現

其實自己的心裡一直都有答案

arrow
arrow

    Freely Lagrima 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()