close

Emeli Sandé懶懶懶人包】

1987年出生的蘇格蘭歌手 2009年和Chipmunk合作了Diamond Rings後成名 2010年發行個人首張單曲Heaven 除了是歌手 還有藥學的學位 是個才華洋溢的女高音


Emeli Sandé – Breathing Underwater

[Verse 1]
I believe in miracles

我相信奇蹟是存在的
Cause it's a miracle I'm here

因為我會在這裡本身就是一個奇蹟
Guess you could call me spiritual

你可以說我太靈性
Cause physical is fear

因為在肉體上 只有害怕

[Pre-Chorus 1]
And it's safe to say the storm’s gone away

風暴已經遠去 我們安全了
And I’m dancing on the morning after

我在剛剛甦醒的清晨起舞
Yes I'd love to stay, but my home's the other way

噢是的我很樂意留下 但我的家鄉在遙遠的彼方
And I miss the love and laughter

而我很想念那兒的愛和歡笑

[Chorus]
Something like flying

某種像在飛的感覺
Hard to describe it

好難形容
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著
Something like freedom, freedom

某種像自由的感覺
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著

[Verse 2]
Every moon and every star

月亮和每顆閃耀的星星
Knows who you are, you know

都和你同在 你知道
So ever if it gets too dark

就算四周暗得伸手不見五指
You never are alone

你永遠不是一個人

[Pre-Chorus 2]
And it's safe to say you surrender your days

犧牲奉獻人生的日子過去了 沒事了
To pay back all the love you borrowed

把你以前預支的愛還給這個世界吧
And hopes are high you survived yesterday

你已經撐過痛苦的昨天 未來充滿著希望
And today is jealous of tomorrow

明天一定會比今天好上幾百倍

[Chorus]
Something like flying

某種像在飛的感覺
Hard to describe it

好難形容
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著
Something like freedom, freedom

某種像自由的感覺
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著
Something like flying

某種像在飛的感覺
Hard to describe it

好難形容
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著
Something like freedom, freedom

某種像自由的感覺
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著
Something like flying

某種像在飛的感覺
Hard to describe it

好難形容
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著
Something like freedom, freedom

某種像自由的感覺
My God, I'm breathing underwater

天啊 我在水面底下自在呼吸著


【拉瑪賞析】

這是一首充滿希望的歌

Emeli渾厚又充滿磁性的嗓音詮釋

聽起來特別讓人感動啊

之前不知道在哪裡聽到一句極中肯的話

人生是永無止盡的苦難

中間穿插一點甜美跟快樂

活著一定總是有應付不完的硬仗

一定會累 一定會煩

但只有相信明天會變得不那麼糟

才會讓人有力氣繼續為自己的人生奮鬥

所以

就加油吧
 

arrow
arrow
    文章標籤
    希望 勇敢 人生
    全站熱搜

    Freely Lagrima 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()