close

【關於OneRepublic

2003年在美國科羅拉多州成立的搖滾樂團(挺平步青雲的樂團啊,沒出過甚麼大亂子),台灣捧油們最熟知的大概就是Counting Stars、和Timbaland合作的Apologize。最近演唱電影最美的安排(Collateral Beauty)的主題曲Let’s Hurt Tonight也是很好聽,我個人很喜歡Dreaming Out Loud這張專輯,可以去聽聽看噢~

 


OneRepublic – Truth To Power

[Verse 1]
I could tell you I was fragile

我能告訴你我很脆弱
I could tell you I was weak

我能告訴你我是軟弱的
I could rat you out and leave you

我可以把你揪出來然後轉身離開
Tell you anything you need

把一切你需要知道的奧秘都告訴你
I've seen minutes turn to hours

我見過分秒累積成鐘頭
Hours turn to years

見過鐘頭涓流成年歲
And I've seen truth turn to power

我見識過真相淬煉出的力量

[Chorus]
If you could see me the way I see you

如果 你能用我看你的方式看看我
If you could feel me the way I feel you

如果你能用我感受你的方式感受我的脈動
You'd be a believer

你就會相信
You'd be a believer

你就會相信

[Post-Chorus]
Minutes turn to hours

分秒累積成鐘頭
Hours turn to years

鐘頭涓流成年歲
And I've seen truth turn to power

我見識過真相淬煉出的力量

[Verse 2]
I could tell you I was ageless

我能告訴你我永恆存在
But I know you'll see the light

但我知道 你會看見來自上天那道光
I could tell you I'm immune to everything

我能告訴你 我能抵抗任何東西
But that's a lie

但那不過是善意的謊言
Dust don't turn to flowers

塵土不會蛻變成花朵
Skies don't disappear

晴空也不會消失無蹤
But I've seen truth to power

但我見識過真相淬煉出的力量

[Chorus]
Oh, if you could see me the way I see you

噢如果 你能用我看你的方式看看我
If you could feel me the way I feel you

如果你能用我感受你的方式感受我的脈動
You'd be a believer (believer)

你就會相信
You'd be a believer (believer)

你就會相信
You'd be a believer (believer)

你就會相信
You'd be a believer (believer)

你就會相信

[Bridge]
Hard to keep goin' on (hard to keep goin' on)

好難再撐下去了
I said it's hard to keep goin' on (hard to keep goin' on)

我說好難再撐下去了
I said it's hard to keep goin' on (hard to keep goin' on)

好難再撐下去了 你聽見了嗎

[Chorus]
If you could see me the way I see you

如果 你能用我看你的方式看看我
If you could feel me the way I feel you

如果你能用我感受你的方式感受我的脈動
You'd be a believer

你就會相信
You'd be a believer

你就會相信
You'd be a believer

你就會相信
Be a believer

就會相信
Be a believer (believer)

就會相信
You'd be (be a believer)

你就會 相信

[Post-Chorus]
Minutes turn to hours

分秒累積成鐘頭
Hours turn to years

鐘頭涓流成年歲
And I've seen truth turn to power

我見識過真相淬煉出的力量
 


【聊聊時間】

影片最前面出現的

The Inconvenient Truth

這部大家應該都知道

只是不知道原文片名

就是高爾(時任美國副總統)發表的演說

不願面對的真相

早在2006就提出對於氣候變遷的嚴重警告

Truth To Power是今年(2017)暑假

將要上檔的環境議題片

也算是接棒不願面對的真相的續集

Truth To Power預告片(有沒有覺得川普很靠北)

 

而這次One Republic釋出的

就是這部影片的主題曲

MV中看到好多近年許多重大的天災

歌詞中也表達

我們居住的這顆星球已經嚴重超載

但我們卻渾然不知

抑或充耳不聞

引用上面預告片的台詞(1:28開始)

“Our next generation would be justified and looking back at us and asking, ‘What were you thinking? Couldn’t you hear what the scientists were saying? Couldn’t you hear what the mother nature was screaming at you?”

(我們的下一代將開始反省,然後回頭看我們的所作所為,質問我們:「你們當初在想什麼?你們沒聽見科學家的警告嗎?你們聽不見大自然在向你們控訴嗎?」)

也許因為要承擔後果的不是我們

我們就對警訊視而不見

但天知道反撲不會提早來到?

天知道我們的所作所為

會造成什麼樣的後果?

arrow
arrow

    Freely Lagrima 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()