close

【Few things about TobyMac】

來自美國的福音饒舌歌手,曾在2009, 2013, 2016獲葛萊美獎


【21 Years】

[Verse 1]
Woke up 'cause the light poured in

被灑進窗口的陽光驚醒
Day two, let the flood begin

第二天,被洪水淹沒
Day one left me in my bed (In my bed)

第一天,在床上動彈不得
I can barely remember it

我無法記得
Heart shattered in a thousand ways

以一萬種方式心碎一地
They tell me pain gonna come in waves

他們說傷痛將如浪濤湧來
They tell me I'm gonna be okay

他們說我會沒事的
I'm still waitin' for the first to break
我還在等 可以鬆一口氣的時刻
[Pre-Chorus]
Why would You give and then take him away?

為何祢賜予又收回?
Suddenly end, could You not let it fade?

轉瞬即逝,祢能讓他別凋謝嗎?
What I would give for a couple of days

用我多活的幾天去換吧
A couple of days

用我的幾天

[Chorus]
Is it just across the Jordan?

你到了那應許的美地嗎?
Or a city in the stars?

或是一個星光斑斕的城市?
Are you singin' with the angels?

你和天使一同高聲歌唱嗎?
Are you happy where you are?

你在那兒快樂嗎?
Well, until this show is over

等我的人生也到盡頭
And you run into my arms

你跑向我敞開的雙臂
God has you in Heaven

上帝有你和祂一起在天堂
But I have you in my heart

但我有你在我心中
I have you in my heart
我有你在我心中


[Verse 2]
I just can't make sense of this

我無法理解
Everything is so dissonant

所有事情都顯得失調
Somebody said he was meant for this

有人說他命運注定如此
But I'm just straight missin' him

但我只是想念他
I wanna wake up to your laugh at two

我想凌晨兩點被你的大笑吵醒
Catch you when you steal my shoes

當你偷我的鞋時追著你跑
Say good mornin', afternoon

想跟你說早安 午安
Talk you through those "Alex blues" (Alex blues)

和你聊聊Alex blues
Listen to your latest beats

聽你最新的歌
Talk about what the lyrics mean

聊聊那些歌詞的涵義
Venmo you another loan (Another loan)

再轉一些錢給你
See you do your second show

看你的第二場表演

[Pre-Chorus]
You said you'd turn, you would turn it around (Turn it around)

你說你會回頭的
Thought that you had time to straighten it out (Straighten it out)

以為你會有時間把一切回正
Told me that you were my prodigal son

告訴我你是我回頭的浪子
But this isn't home

但這不是家啊

[Chorus]
[Chorus]

Is it just across the Jordan?

你到了那應許的美地嗎?
Or a city in the stars?

或是一個星光斑斕的城市?
Are you singin' with the angels?

你和天使一同高聲歌唱嗎?
Are you happy where you are?

你在那兒快樂嗎?
Well, until this show is over

等我的人生也到盡頭
And you run into my arms

你跑向我敞開的雙臂
God has you in Heaven

上帝有你和祂一起在天堂
But I have you in my heart

但我有你在我心中
I have you in my heart
我有你在我心中

21 years makes a man full-grown

21年 一個孩子長大成人
21 years, what a beautiful loan

21年 多美的一場借貸
21 years, I loved every one

21年 我愛著每一個人
Thank you, Lord, for my beautiful son

神啊 為這美麗的孩子感謝你


反正故事是這樣的,TobyMac的兒子去年(2019)驟然過世

原因不明,但家屬希望低調保持隱私

得年21歲,正好和我同年,不勝唏噓

據說兒子Truett和TobyMac的風格大異其趣,但父親仍然很努力想支持他

歌詞中多處出於聖經典故,最近比較懶惰了若有疑問歡迎留言提問

arrow
arrow

    Freely Lagrima 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()