close

About The Script(天啊我不敢相信我從沒做過他們的文章)

2007年成立,來自愛爾蘭都柏林的輕搖滾樂團,團員只有三個:主唱Danny,吉他手Mark和鼓手Glen。一直以來都是散發著爆棚正能量的優質團體,現場演奏跟營造氣氛的功力也是非常之強。Arms Open這首歌收錄於他們在今年(2017)91號發行的專輯Freedom Child中。


The Script – Arms Open

[Verse 1]
I can't unfeel your pain

我無法對你的痛苦視而不見
I can't undo what's done

我無法改變已經發生的事
I can't send back the rain

我無法讓落下的雨滴回到雲端
But if I could I would

但如果我可以 我一定為你做到
My love, my arms are open

我親愛的 我的雙臂為你敞開

[Pre-Chorus 1]
So when you feel like you can't take another round of being broken

所以當你覺得 自己無法承受再次受到打擊
My arms are open

我的雙臂為你敞開
And when you're losing faith and every door around you keeps on closing

當你失去了盼望 而身邊的機會又一個個消逝
My arms are open

我的雙臂為你敞開

[Verse 2]
I can't uncry your tears

我無法讓留下的眼淚收回
I can't rewind the time

我無法逆轉時間
I can't unsay what's said

我無法收回已經出口的話語
In your crazy life

在你癲狂的生命裡
My love, my arms are open

我親愛的 我的雙臂為你敞開

[Pre-Chorus 2]
Ooh, and when you're cursing at the sky

而當你詛咒上天
And thinking, "Lord, you must be joking"

然後想著 上帝啊 別鬧了好嗎
My arms are open

我的雙臂為你敞開
And, and when you're looking in the mirror

當你看著鏡子
Thinking that, "My life is over"

然後想著 我的人生毀了
My arms are open
我的雙臂為你敞開


[Chorus]
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開

[Bridge]
So l
et me do to you

所以讓我為你做些什麼吧
What you've always done for me

向你一直在為我做的
And let me be the ground

讓我成為
Underneath your feet

你腳底下堅實的土地

[Verse 1]
I can't unfeel your pain

我無法對你的痛苦視而不見
I can't undo what's done

我無法改變已經發生的事
I can't send back the rain

我無法讓落下的雨滴回到雲端
But if I could I would

但如果我可以 我一定為你做到
My love - my arms are open, arms are open
我親愛的 我的雙臂為你敞開 為你敞開


[Pre-Chorus 1]
So when you feel like you can't take another round of being broken

所以當你覺得 自己無法承受再次受到打擊
My arms are open

我的雙臂為你敞開
Oh, and when you're losing faith and every door around you keeps on closing

當你失去了盼望 而身邊的機會又一個個消逝
My arms are open

我的雙臂為你敞開

[Chorus]
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開
My arms are open (ooh, ooh)

我的雙臂為你敞開


[Alternative Chorus]
(My arms are open)

(我的雙臂為你敞開)
I will be standing here

我會在這裡
I will be by your side

我會在你身邊
(My arms are open)

(我的雙臂為你敞開)
You feel me loud and clear

你可以清楚而肯定地感受到我
With my arms open wide

當我敞開雙臂擁抱你
(My arms are open)

(我的雙臂為你敞開)
I will be standing here

我會在這裡
I will be by your side

我會在你身邊
(My arms are open)

(我的雙臂為你敞開)
You feel me loud and clear

你可以清楚而肯定地感受到我
With my arms open wide

當我敞開雙臂擁抱你
(My arms are open)

(我的雙臂為你敞開)
 


TC Radio

當他們在九月初發新專輯時

我確實有注意到

但聽了幾首主打 Rain之類的

其實沒有很喜歡 普通而已

前幾天再聽一次Arms Open也沒特別感覺

直到他的MV出來

這個世界需要溫暖啦所以還是翻了XD

.

MV算是業配了一個叫做A Sense Of Home

故事中的主角們多成長在破碎的家庭

而在MV最後面這個慈善組織幫他們打造了溫暖的家

我們可能從來沒想過

連一個家都沒有的感覺是什麼

而他們是到了那時

才真正體會到擁有屬於自己的一個避風港

是一件多麼幸福的事情

.

好好珍惜擁有的一切吧


【同場加映】

因為The Script是我曾經很瘋的樂團

多少也有點研究

就來跟大家推薦一下我很喜歡的幾首歌!

1.Hall of Fame

2.The Man Who Can’t Be Moved

3.Flares

4.Man On A Wire

5.It's not Right For You

6.For The First Time

7.I’m Yours

8.No Good In Goodbye

9.If You Could See Me Now

10.Science & Faith

arrow
arrow

    Freely Lagrima 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()